Erklärung zur Informationspflicht | Datenschutzerklärung

Der Schutz Ihrer persönlichen Daten ist uns ein besonderes Anliegen. Wir verarbeiten Ihre Daten daher ausschließlich auf Grundlage der gesetzlichen Bestimmungen (DSGVO, TKG 2003). In diesen Datenschutzinformationen informieren wir Sie über die wichtigsten Aspekte der Datenverarbeitung im Rahmen unserer Website.

Beim Besuch unserer Webseite wird Ihre IP-Adresse, Beginn und Ende der Sitzung für die Dauer dieser Sitzung erfasst. Dies ist technisch bedingt und stellt damit ein berechtigtes Interesse iSv Art 6 Abs 1 lit f DSGVO dar. Soweit im Folgenden nichts anderes geregelt wird, werden diese Daten von uns nicht weiterverarbeitet.

 

Kontakt mit uns

Wenn Sie per Formular auf der Website oder per E-Mail Kontakt mit uns aufnehmen, werden Ihre angegebenen Daten zwecks Bearbeitung der Anfrage und für den Fall von Anschlussfragen 12 Monate bei uns gespeichert. Diese Daten geben wir nicht ohne Ihre Einwilligung weiter.

 

Datenspeicherung

Wir weisen darauf hin, dass zum Zweck des einfacheren Einkaufsvorganges und zur späteren Vertragsabwicklung vom Webshop-Betreiber im Rahmen von Cookies die IP-Daten des Anschlussinhabers gespeichert werden, ebenso wie Name, Anschrift, Email des Käufers.

Darüber hinaus werden zum Zweck der Vertragsabwicklung folgende Daten auch bei uns gespeichert:

  • Name
  • Anschrift
  • Ansprechperson
  • Email
  • Telefonnummer
  • ATU-Nummer

Die von Ihnen bereit gestellten Daten sind zur Vertragserfüllung bzw zur Durchführung vorvertraglicher Maßnahmen erforderlich. Ohne diese Daten können wir den Vertrag mit Ihnen nicht abschließen. Eine Datenübermittlung an Dritte erfolgt nicht, mit Ausnahme der Übermittlung der Kreditkartendaten an die abwickelnden Bankinstitute / Zahlungsdienstleister zum Zwecke der Abbuchung des Einkaufspreises, an das von uns beauftragte Transportunternehmen/Versandunternehmen zur Zustellung der Ware sowie an unseren Steuerberater zur Erfüllung unserer steuerrechtlichen Verpflichtungen.

Nach Abbruch des Einkaufsvorganges werden die bei uns gespeicherten Daten gelöscht. Im Falle eines Vertragsabschlusses werden sämtliche Daten aus dem Vertragsverhältnis bis zum Ablauf der steuerrechtlichen Aufbewahrungsfrist (7 Jahre) gespeichert.

Die Daten Name, Anschrift, gekaufte Waren und Kaufdatum werden für 10 Jahre gespeichert.  Die Datenverarbeitung erfolgt auf Basis der gesetzlichen Bestimmungen des § 96 Abs 3 TKG sowie des Art 6 Abs 1 lit a (Einwilligung) und/oder lit b (notwendig zur Vertragserfüllung) der DSGVO.

Die bei uns gespeicherten Daten werden durch das SSL (Secure Socket Layer) -Verfahren verschlüsselt und ausschließlich auf Servern von zertifizierten Rechenzentren innerhalb der Europäischen Union (derzeit nur in Österreich und Estland) gespeichert.

 

Cookies

Unsere Website verwendet so genannte Cookies. Dabei handelt es sich um kleine Textdateien, die mit Hilfe des Browsers auf Ihrem Endgerät abgelegt werden. Sie richten keinen Schaden an.

Wir nutzen Cookies dazu, unser Angebot nutzerfreundlich zu gestalten. Einige Cookies bleiben auf Ihrem Endgerät gespeichert, bis Sie diese löschen. Sie ermöglichen es uns, Ihren Browser beim nächsten Besuch wiederzuerkennen.

Wenn Sie dies nicht wünschen, so können Sie Ihren Browser so einrichten, dass er Sie über das Setzen von Cookies informiert und Sie dies nur im Einzelfall erlauben.

Bei der Deaktivierung von Cookies kann die Funktionalität unserer Website eingeschränkt sein.

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1 Minute Performance

 

Web-Analyse

Unsere Website verwendet Funktionen des Webanalysedienstes Google Analytics, Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA. Dazu werden Cookies verwendet, die eine Analyse der Benutzung der Website durch Ihre Benutzer ermöglicht. Die dadurch erzeugten Informationen werden auf den Server des Anbieters übertragen und dort gespeichert.

Sie können dies verhindern, indem Sie Ihren Browser so einrichten, dass keine Cookies gespeichert werden.

Die Datenverarbeitung erfolgt auf Basis der gesetzlichen Bestimmungen des § 96 Abs 3 TKG sowie des Art 6 Abs 1 lit a (Einwilligung) und/oder f (berechtigtes Interesse) der DSGVO.

Unser Anliegen im Sinne der DSGVO (berechtigtes Interesse) ist die Verbesserung unseres Angebotes und unseres Webauftritts. Da uns die Privatsphäre unserer Nutzer wichtig ist, werden die Nutzerdaten pseudonymisiert.

 

Ihre Rechte

Ihnen stehen bezüglich Ihrer bei uns gespeicherten Daten grundsätzlich die Rechte auf Auskunft, Berichtigung, Löschung, Einschränkung, Datenübertragbarkeit, Widerruf und Widerspruch zu. Wenn Sie glauben, dass die Verarbeitung Ihrer Daten gegen das Datenschutzrecht verstößt oder Ihre datenschutzrechtlichen Ansprüche sonst in einer Weise verletzt worden sind, können Sie sich bei der uns servus@filtrimeister.at beschweren.

Sie erreichen uns unter folgenden Kontaktdaten:

Filtrimeister Ltd.

+372 6557530

servus@filtrimeister.at

 

In English

These terms and conditions of sale regulate the terms and conditions between the customer and the seller in the Filtrimeister.at web-shop.

  1. Terms of sale

1.1. The terms of sale are valid for the purchase of goods and services between the buyer and the seller from the www.Filtrimeister.at online store (hereinafter Filtrimeister).

1.2. In addition to these terms and conditions, the legal relations arising from the purchase of products from the Filtrimeister online store are regulated by the General Civil Code (Allgemeines Bürgerliches Gesetzbuch „ABGB“), Federal Act on Consumer Protection (Konsumentenschutzgesetz). and other legislation in force in the Republic of Austria.

1.3. Filtrimeister reserves the right to make changes to the terms of sale. These changes are reflected on the website www.Filtrimeister.at

1.4. The pictures of the products in the online store are for illustrative purposes only and may differ from the actual products.

1.5. Unintentional errors may occur in the description of the products in the online store. We recommend checking the data on the manufacturers‘ websites.

1.6. Filtrimeister has the right to withdraw from the sales contract concluded via the e-store without sanctions and not to hand over the ordered goods or provide the service in the following cases:

– the goods have run out of stock;

– the price or characteristics of the goods have been displayed incorrectly in the e-shop due to a system error;

– if the buyer does not meet the conditions set by Filtrimeister.

Kui Filtrimeistril ei ole võimalik tellimust täita, võtab Filtrimeister ostjaga ühendust ning tagastab tasutud summa, kui ostja on jõudnud kauba eest ettemaksu teha.

  1. Prices

2.1. All prices in the Filtrimeister online store are indicated in euros (EUR) and exclude VAT. The applicable VAT rate will be added on salesprice in accordance with the VAT regulations of Autsrian Republic.

2.2. The transport price is added to the sales price according to the delivery method chosen by the buyer.

2.3. Prices are valid from the time the order is placed until the expiration date of the completed order (3 day’s after the order is placed).

2.4 Payment for orders is made at the customer’s choice either a) in cash upon receipt of the goods; (b) by bank transfer on the basis of an invoice; (c) through a bank link; or (d) in the case of a credit agreement, in installments on agreed payment time.

  1. Placing an order

3.1. Add the desired item to the cart.

3.2. To view the contents of the shopping cart, select the purchase amount in the upper right corner of the website.

3.3. To place an order, select the delivery method that suits you.

3.4. After selecting the delivery method, fill in the required data fields with your data.

3.5. After entering your information, select the payment method that suits you.

3.6 To confirm the order, check the box „Yes, I agree to the terms“ and then select „Next“.

3.7. Orders placed in the online store Filtrimeister will be processed within 5 working days Mon-Fri 10.00-16.00. If the order is submitted on Friday or the last working day before 12.00 on another working day, order processing time will be start caunting on the next working day.

  1. Sales contract enforcement

4.1. With the contract for the sale of goods, Filtrimeister undertakes to hand over to the buyer the existing, manufactured or future acquisition by Filtrimeister and make the transfer of ownership possible to the buyer, and the buyer undertakes to pay Filtrimeister the invoice and accept the goods.

4.2. Orders that have not been paid for will be canceled after 3 days after the order is placed.

4.3. The sales contract enters into force upon receipt of the payment made by the buyer to Filtrimeister Ltd’s bank account or, in the case of a sale with a credit agreement, after confirmation of the order by Filtrimeister.

  1. Delivery

5.1. After the sales contract enters into force, the goods can be received in four ways:

5.1.1. The courier company will deliver the goods to you at the address indicated on the order;

5.1.2. The goods will be sent to the aadress indicated with the order, using the Omniva parcel service.

5.1.3 The goods can be picked up by yourself on the basis of a prior agreement;

5.1.3 Smaller products arrive with the envelope of Omniva Parcel Service;

5.2. The delivery terms indicated on the e-store website are valid from the moment the order amount is received in the online store’s bank account.

5.3 In order to deliver without delay, care must be taken and when placing the order, true and valid data must be provided when entering the delivery data.

5.4. The Filter Master is not responsible for the delay in the delivery of the goods if the goods have been handed over to the logistics partners on time, but the delay in the delivery is due to circumstances beyond the Filtrimeister control.

  1. Returns

6.1. After receiving the order, the buyer has the right to withdraw from the contract concluded in the e-shop within 14 days. The 14-day right of return only applies to private consumers. The right of withdrawal does not apply to legal persons.

6.2. The returned product must be complete (include the product packaging and all items included in the product packaging, etc.). If the product has been purchased as part of a campaign where another product has been added to the product, you must return the entire set (ie all products).

6.3. In the event of deterioration of the returned goods, the buyer is responsible for the decrease in value due to the use of the goods, in order to verify the nature, characteristics and functioning of the goods, the buyer should handle and use the goods only as he would normally be allowed to do in the store.

6.4. To return the goods, fill in the goods return form on the Filtrimeister page or submit a free-form withdrawal application and send it to info@filtrimeister.com no later than the last day of exercising the right of withdrawal (14p) before 17.00, upon receipt of the goods.

6.5. The buyer must return the goods within 14 days of submitting the application or provide proof that he has handed over the goods to the logistics company within the aforementioned period.

6.6. Upon receipt of the withdrawal application, the Filtrimeister shall immediately return to the Buyer, but not later than after 14 days, all fees received from the Buyer on the basis of the contract.

6.7. All costs of withdrawal directly from the goods shall be borne by the buyer.

  1. Force majeure

7.1. Filtrimeister shall not be liable for damages caused to the Customer or delay in the delivery of the goods if the damage or delay in the delivery of the goods is due to circumstances which the Filtrimeister could not influence or foresee.

  1. Processing of personal data

8.1. The buyer grants the right to collect and process the buyer’s personal data (name, contact telephone number, parcel delivery and / or home address, e-mail address) by entering the data in the online store and confirming it accordingly, and to forward personal data to the logistics partners for delivery of the goods.

8.2. The filter master has the right to use the buyer’s contact information to send advertising and other information to the buyer.

8.3. The buyer has the right to prohibit the collection and use of his personal data at any time, unless it is necessary for the collection of a claim arising from the contract or for the delivery of the goods.

8.4. When paying for purchases with encrypted data communication with banks, the buyer ensures the security of personal bank IDs and there is no access to them in the online store.

8.5. Personal data is stored on the Filtrimeister server for 7 years, starting from the transmission of the data to the Filtrimeiter by the client. For more detailed information on the use, storage and destruction of personal data, the customer has the right to contact Filtrimeister customer support at info@filtrimeister.com

 

  1. Procedure for submitting claims

9.1. Filtrimeister is liable for non-compliance or defects of the goods sold to the buyer, which become apparent within two years from the delivery of the goods to the buyer. We allow legal entities a 1-month claim period.

9.2. In the event of a defect, the buyer has the right to contact Filtrimeister within one month at the latest, submitting an invoice on the basis of which the purchase of the goods was paid for. Notice of non-conformity of the goods must be sent to Filtrimeister’s e-mail address info@filtrimeister.com or call + 43 ……. If the buyer does not notify of the non-conformity of the goods within the term provided in this clause, Filtrimeister is released from liability for non-conformity of the goods.

9.3. In case of shortage of goods, please stop using the goods, including if the delivered goods differ from the ordered goods, which must be notified immediately, but not later than within 1 working day of receipt of the order.

9.4. Filtrimeister is responsible for the non-conformity of the goods and defects that appear within 2 years from the delivery of the goods to the user under the following conditions:

– during the first six months from the time of delivery of the goods, it is presumed that the non-conformity of the goods already existed at the time of delivery of the goods, i.e. The burden of proving the conformity of the goods lies with the Filtrimeister.

– six months after delivery of the goods, the burden of proving the non-conformity of the goods lies with the buyer.

9.5. Repair or replacement of defective goods is agreed between the Filtrimeiter and the buyer.

9.6. Filtrimeister is not liable for any defects in the goods due to the buyer’s fault, which have arisen as a result of improper storage or use of the goods,

9.7. In case of non-compliance or defects of the goods, please send a complaint to the e-mail address info@filtrimeister.com, stating the name of the orderer, contact telephone number, order number and a precise description of the non-compliance or defects of the goods.

9.8. A complaint regarding the discovery of non-conformity or defects of the goods must be submitted within two months from the discovery of the non-conformity of the goods.

9.9. All claims will be reviewed and the buyer will be contacted as soon as possible, but no later than within 14 days of receipt of the claim.

9.10. The Buyer has the right to demand that the Filtrimeister reduce the purchase price or terminate the contract and recover the money for the goods if the Filtrimeister is unable to repair or replace the goods, the repair or replacement of the goods fails.

  1. The buyer’s right to turn to the Dispute Resolution Office

10.1. If the Filtrimeister has refused to resolve the buyer’s complaint or the buyer does not agree with the solution proposed by the Filtrimeister and finds that his or her rights have been violated or his or her interests have been violated, the buyer may submit a complaint to the Dispute Resolution Office. The buyer may lodge a complaint himself or through a representative.

Directive 2013/11/EU on the alternative resolution of consumer rights disputes was implemented in Austria via the Alternative Dispute Resolution Act (Sag, Federal Law Gazette I no. 105/2015). Since 9 January 2016 there has been an alternative dispute resolution office available in Austria for almost every dispute resulting from a contract between a consumer and a business. For further information please see a special brochure (in German) which you can download or order from the Brochure Service. A list of the offices and their contact details is available from the Consumer Portal.

Since 15 February 2016 there has additionally been a platform of the European Commission, via which consumers can also apply for dispute resolution. The so-called ODR platform can, however, only be used if your problem as a consumer results from a contract which was concluded online. You can enter via the ODR area of the website of the der European Commission.